Jongbloed!, Tentoonstellingen

Bind eens een boek

Afgelopen zaterdag kon je in De Modernen. Duo’s 2 terecht voor een cursus boekbinden. Jongbloed!-er Tineke brengt verslag uit van hoe dat haar verging. 

Jongbloed!-er TinekeSoms ben ik als Jongbloed!-er zo enthousiast over onze activiteiten dat ik zelf wil meedoen. Zo organiseerden we dit weekend een workshop boekbinden in de publieksruimte van onze tentoonstelling De Modernen. Duo’s 2.  Het koste me bloed, zweet, tranen, inwendige vervloekingen, scheuren in mijn papier, naalden in mijn vingers, knopen in mijn touw en lijm op mijn kleren, maar mijn boekje is toch afgeraakt. Het ziet er misschien niet zo professioneel uit als het exemplaar van onze begeleidster Elsje Dezwarte, maar ik was toch ontzettend trots en ga het zeker nog eens proberen. Oefening baart kunst, nietwaar?

Tineke bracht de verschillende stappen van haar werkproces in beeld in onderstaand filmpje.

Standaard

Geef een reactie

